וואטסאפ

מעצב/ת UX: ​​כי אנשים מתאהבים בחוויה - הילה בלאן

מעצב/ת UX מתמקדים בשיפור מתמיד של שביעות רצון המשתמשים באפליקציות, באתרי אינטרנט, בתוכנות ובמערכות. מעצב/ת UX הופכים פעולות מורכבות לקלות ופשוטות והם יכולים לעשות את ההבדל בין מוצר פופולרי ומוצלח לבין מוצר זניח ונשכח.

מעצב/ת UX מתמקדים בשיפור מתמיד של שביעות רצון המשתמשים באפליקציות, באתרי אינטרנט, בתוכנות ובמערכות. מעצב/ת UX הופכים פעולות מורכבות לקלות ופשוטות והם יכולים לעשות את ההבדל בין מוצר פופולרי ומוצלח לבין מוצר זניח ונשכח.

למעצב/ת UX יש תפקיד חשוב בעיצוב פני המוצר ובמיצוי מלוא הפוטנציאל הגלום בו. אבל כדי להבין לעומק על בדיוק אני מדברת בואו נתבונן לרגע על שלושת תאגידי הטכנולוגיה הגדולים בעולם...

הרי היו מנועי חיפוש לפני גוגל, למשל מנוע החיפוש של Yahoo, אך חווית המשתמש הפשוטה והנקייה מהסחות דעת שהציעה חברת גוגל מיצבה אותה כמנוע החיפוש הפופולרי בעולם. חברת אפל לא המציאה את הטלפונים הסלולריים.

 

היה זה מרטין קופר שכבר בשנת 1973 ערך את השיחה הסלולרית הראשונה. אבל הייתה זו חברת אפל שהפכה את המכשירים הניידים לאינטואיטיביים, מעוצבים וידידותיים למשתמשים, עד כי כיום הם נמצאים בכל כיס וקשה לדמיין את חיינו בלעדי טלפונים סלולריים.

 

גם פייסבוק לא הגתה את רעיון הרשת החברתית, היו רשתות חברתיות לפניה. עם זאת, קלות השימוש בפייסבוק היוותה בסיס להצלחתה. המכנה המשותף לשלושת ענקיות הטכנולוגיה הללו הוא, אפוא, שהן זכו להצלחה כלל עולמית בזכות מעצב/ת UX.

 

הם לא המציאו מוצרים חדשים או רעיונות מקוריים, הם רק שיפרו, חידדו, דייקו והעצימו את חוויית המשתמשים של מוצרים שכבר היו קיימים.

מעצב/ת UX – כי מה שטוב למשתמשים, טוב ליזמים ולסטארטאפים

בעידן שבו יצירת נוכחות דיגיטלית היא קריטית, חברות רבות משקיעות בתוכן מושך, מיקרו קופי משכנע, ממשקים אטרקטיביים ובגיבוש אסטרטגיות שיווק על מנת לקדם את המוצרים שלהן. אך חשוב לזכור שקמפיין שיווקי מפואר, אנימציות מרשימות וסלוגנים קליטים חייבים להיות מגובים בעיצוב חווית משתמשים מעולה.

 

כמעצבת UX אני עוסקת בפתרון בעיות ממשיות בחייהם של אנשים אמיתיים ומסייעת לחברות, יזמים וסטרטאפים, כמו שלכם, להשיג את מטרותיהם.

מעצב/ת UX עורכים בדיקות שמישות על מנת לאתר את נקודות הכאב של המשתמשים, חוקרים כיצד ניתן לטפל בהן ומעצבים עבורם פתרונות. גישה הממוקדת בעיצוב חווית משתמש פירושה חשיבה לטווח הארוך ואפשרות לנתח ולחזות את הדרכים בהן המשתמשים יתקשרו עם האפליקציה, המערכת או האתר שלכם.

 

ולצד תרומתה לפיתוח ממשקים דיגיטליים ידידותיים והיותה בעלת ערך רב עבור המשתמשים, גישה הממוקדת בעיצוב חווית משתמש מועילה גם לשורת הרווח של החברות, של הסטרטאפים ושל היזמים. או כפי שהיטיב לנסח זאת תומאס ג'ון ווטסון, נשיאה הראשון של חברת המחשביםIBM  כבר בשנת 1973: “Good design is good business”.

כל מוצר צריך מעצב/ת UX, כי לספק חוויה גרועה למשתמשים זו לא אופציה!

לנוכח התחרות ההולכת וגוברת ולאור ריבוי הפתרונות הטכנולוגים המגיעים לשוק מדי שנה, כל מוצר צריך מעצב/ת UX. אין די בעצם קיומו של המוצר כדי לפרוץ, המשתמשים של היום מצפים לחוויית שימוש נעימה, קלה ופשוטה ולספק חוויה רעועה למשתמשים זו כבר ממש לא אופציה.

אין זה משנה אם אתם נמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים או שהמוצר שלכם כבר הושק וצבר כמות מסוימת של משתמשים, מעצב/ת UX יכולים לתרום בכל שלב במחזור החיים של המוצר ולמקסם אותו.

מעצב/ת UX מקשיבים, מתבוננים, שואלים וגם פותרים תוך שימוש בכלים מתקדמים

מעצב/ת UX מקשיבים, שואלים ומתבוננים על מנת לספק את צרכיהם של המשתמשים. המטרה שניצבת לנגד עיניהם של מעצב/ת UX היא להעניק למשתמשים אינטראקציות חיוביות, מסעות לקוח נעימים וחוויות מהנות שיגבירו את נאמנותם למוצר או למותג, וכמעצבת מוצר רב-תחומית אני נעזרת במגוון כלים שימושיים ומתקדמים להעצמת חוויית המשתמשים:

מחקר השראות – כחלק מתהליך אפיון המוצר ועיצובו, מעצב/ת UX עורכים מחקרי השראות. כמעצבת מוצר רב תחומית, מחקרים אלו עוזרים לי לבחון את השוק, להעריך מתחרים ולבדוק את הזירה שבה פועלים. אני למדה מהעוצמות והחולשות של המתחרים ומשפרת באמצעות מחקרי השראות מוצרים.

ראיונות משתמשים - מעצב/ת UX מראיינים משתמשים קיימים או פוטנציאליים על מנת לזהות את קהלי היעד וליצור אפיון טוב יותר למוצר. אני עורכת ראיונות משתמשים לצורך אפיון המוצר הדיגיטלי וראיונות אלו מסייעים לי להכיר טוב יותר את המשתמשים, לייצר תרחישי שימוש וליצור מוצר דיגיטלי המעניק אינטראקציה חיובית עם המוצר.

יצירת פרסונה – כדי להכיר לעומק את קהל היעד, מעצב/ת UX יוצרים פרסונת משתמש, המייצגת פלחים של קהלי יעד. בניית פרסונה מאפשרת לי לאפיין את קהלי היעד על תחומי העניין שלהם, רגשותיהם, מניעיהם, פחדיהם ושאיפותיהם והיא מבטיחה חוויית שימוש חיה ומותאמת אישית.

מפת פונקציונליות – מעצב/ת UX אמונים על מסעות המשתמשים, לכן בניית מפה פונקציונלית עבור האפליקציה, המערכת או האתר היא קריטית. בעזרת מפה פונקציונלית אני מדמה את מסעות המשתמשים. אני בודקת כיצד משתמשים יגיעו מנקודה אחת לשנייה ומארגנת באופן ברור את היררכיית המוצר. אני עושה שימוש בתרשימי זרימה על מנת לתאר תרחישי שימוש ומייעלת בעזרתם תהליכים.

Wireframes – האופן שבו המוצר נראה קשור בקשר הדוק לאופן שבו המוצר נחווה, ו-Wireframe משמש מעצב/ת UX על מנת להמחיש באמצעים חזותיים את המראה והתחושה שיוצר המוצר בקרב משתמשים. אני משתמשת ב-Wireframes כדי לאתר ולנטרל בעיות שימושיות לפני שאלו מתרחשות, ממחישה מסכים, כפתורים ותפריטים וכך חוסכת לחברה בהוצאות הפיתוח.

​​בדיקות שמישות – בדיקות שמישות הן כלי חשוב בידי מעצב/ת UX, ואני עורכת בדיקות אלו עם משתמשים פוטנציאליים. באמצעות בדיקות שמישות אני מעריכה עד כמה קל להשתמש במוצרים. כלי לבדיקת מעקב עיניים למשל, הכולל משקפיים מיוחדת, עוקב אחר תנועות האישונים של משתמשים, ועוזר לי לזהות "אזורים חמים" במסכים, ובדיקות Q.A לאורך כל שלבי הפרויקט עוזרות לי לבחון את רמת השמישות, לאתר מראש בעיות וקשיים ולמנוע חיכוכים מיותרים.

מחקרים מראים בברור כי חברות וסטרטאפים המשקיעים בעיצוב חווית משתמש נהנים מנתח שוק גדול יותר, מצמצום הפניות לתמיכה ולשירות לקוחות, מהוזלה משמעותית של עלויות הפיתוח, מעלות נמוכה של שימור לקוחות ומהשקעה נמוכה יותר בהבאת לקוחות חדשים, אז למה אתם מחכים?

מזמינה אתכם/ן להתייעץ איתי

בכל שאלה והתייעצות, אני מזמינה אתכם/ן ליצור עמי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פניה באתר.

​​כי אנשים מתאהבים בחוויה, לא בטכנולוגיה שמאחוריה.​​