וואטסאפ

עיצוב ואפיון חווית משתמש

כאשר אנחנו חושבים על סיכויי הצלחתם של אתר או אפליקציה, הרעיון שנועד לעזור לגולשים, הוא הבסיס הראשוני שמעניק לנו את הדרייב, את האמביציה לקחת את הפרויקט קדימה.

כאשר אנחנו חושבים על סיכויי הצלחתם של אתר או אפליקציה, הרעיון שנועד לעזור לגולשים, הוא הבסיס הראשוני שמעניק לנו את הדרייב, את האמביציה לקחת את הפרויקט קדימה.

 

אולם בעסקים כמו שבעסקים ויתר על המידה בעולמות ה-WEB, רעיון טוב מוכרח להיות מגובה בביצוע שהוא לא פחות ממעולה.

 

קחו לדוגמה בעל עסק שפתח את המאפייה עליה תמיד חלם. המוטיבציה הייתה שם, אך הוא לא הקדיש מחשבה למסביב. לתצוגה, למשיכת קהל סקרנים שיכירו אותו. 

 

אילו היה עורך יח"צ טוב בהתחלה עם בלונים בכניסה או פרסום ממומן המספר על מבצעי פתיחה, או משקיע בנראות של המאפייה עצמה, ייתכן והעסק היה מושך לקוחות יותר חדשים שהיו הופכים לנאמנים, והנראות הייתה רק מדרבנת עוד ועוד רכישות.

 

ועכשיו חזרה אל עולמנו המקצועי :)

 

עיצוב ואפיון חווית משתמש מסתכל על הפרויקט מזוויות שונות, כולן חיוניות זו לזו ומשלימות את התמונה: כיצד מתרגמים רעיון טוב לנראות נוחה? מיהו קהל היעד ולמה הוא מצפה? זהו עולם רבגוני המשלב בין עיצוב לטכנולוגיה, בין טכנולוגיה ועיצוב לפסיכולוגיה. 

 

נתחיל בהגדרות

 

אפיון ועיצוב חוויית משתמש (UX) הוא תהליך שבו אנו מאפיינים ויוצרים מוצר במטרה להבטיח חוויה מועילה ונוחה למשתמשים.

 

חוויית המשתמש מקיפה את כל ההיבטים הנוגעים לאינטראקציה של משתמש הקצה עם היישום או האתר, שירותיו ומוצריו.

 

הקו שמנחה מעצבי ומאפייני חווית משתמש הוא לענות על הצרכים המדויקים של הלקוחות, בלי לעורר טרחה, בלי לעורר רתיעה מן המוצר. 

 

מדהים לחשוב כיצד ממשק שמביא עמו פשטות ואלגנטיות, הוא תוצאה של מלאכת מחשבת ממושכת ושילובם של אלמנטים רבים ומגוונים.

 

מחקר מקדים – המפתח שלנו להצלחה

 

השלב הקריאטיבי הוא ללא ספק החלק המהנה הן עבורכם והן עבורי. אבל תכנון מקדים ויצירת אסטרטגיה הם בגדר MUST לצורך יצירת ממשק שלא רק נראה טוב, אלא גם עובד טוב.

 

שלב האפיון נועד למנות את הצרכים, את הסיבות שהביאו אותנו עד הלום, מה אנחנו מצפים להשיג בתהליך ומה היוזרים שלנו יצפו להשיג מן האפליקציה.

 

אנחנו יוצאים מכאן אל עבר מסע מרתק לחקר השוק, חקר המתחרים והבנת הקהלים שלנו. מבינים בדיוק לאן אנחנו נכנסים.

 

בסיומו של תהליך זה ניצור WireFrames (תרשימי רשת בעבירת צחה), מעין שרטוט של כל אחד ואחד משלבי המוצר, כל הפתרונות הממשקיים, מה תהיה החוויה התפעולית וה-User Flow.

 

מגדירים כיצד הממשק יתנהג, כיצד הרכיבים יזוזו, מה הגולש יראה בכל לחיצה.

 

'ורגע, מה יהיו הצבעים המובילים המאפיינים את המוצר? הטיפוגרפיה?' או, בדיוק לזה חיכינו, עכשיו אנחנו מדברים בשפה עיצובית.

 

מתוצרי האפיון לעבודות הגמר

 

אחרי שלקחנו כל פרט ולו הקטן ביותר בחשבון, זה הזמן לרדת אפילו לרזולוציות המיקרוסקופיות ביותר.

 

אנחנו מדברים במובנים של פונטים, במובנים של בחירת צבעים, טיפוגרפיה, השפה הצילומית, אייקונים, חלל וגריד.

חקר השוק המקדים בהחלט נותן את אותותיו כאן. כך למשל, אפליקציות של שוק הרפואה המאופיינות בצבעים כחולים, או אפליקציות בתחום האוכל שמשלבות צבעים חמים.

 

יש מנעד שלם של אלמנטים המרכיבים את השפה העיצובית.

 

"משתמשים מתעלמים מעיצוב שמתעלם מאנשים", פרנק צ׳ימרו

עיצוב חווית משתמש זו המומחיות שלי ואני רותמת אותה על מנת לסייע לחברות, יזמים וסטארטאפים, כמו שלכם, לפתח מוצרים דיגיטליים מדהימים. הניסיון שלי חוצה ממשקים ופלטפורמות, ביניהן: מובייל, טאבלט ואינטרנט והערך שאני מביאה הוא הרבה מעבר לעיצוב חווית משתמש גרידא.

התשוקה שלי לעיצוב מבטיחה פיתוח מוצר אסתטי וייחודי המותאם באופן אישי למיזם שלכם, החל משילוב האייקונים וטולטיפים דרך מיקרו קופי ועד לטופסי ההרשמה, והידע הטכנולוגי הנרחב שלי בארכיטקטורת מוצר ומידע יאפשר לכם לתכנן ולפתח מוצר בביטחון, תוך מחשבה על הביצוע.

בעת עיצוב חווית משתמש לעולם לא אתכנן משהו שלא ניתן לפתח, אבל אני מאמינה שאם אפשר להשתמש בזה, אז אפשר לפתח את זה. אני מקדישה זמן רב ומנה גדושה של מחשבה במחקר השראות (Inspiration Research), בשרטוט מסכים (Wireframes), בבניית פרסונה, בתכנון מסעות הלקוח (User flow), במוקאפ (Mockup), ובבדיקות השמישות (Usability Testing).

וגם התיעוד הנלווה לתהליך עיצוב חווית משתמש הוא מדויק ומבטיח שהמוצר יממש את מלוא הפוטנציאל הגלום בו, וזה נכון בין אם מפתחים מוצר בר-קיימא מינימלי (MVP) או אב טיפוס ובין אם מפתחים מוצר בקנה מידה מלא.

כשקונספט, עיצוב חווית משתמש ואסטרטגיה נפגשים ממשקים נפלאים נולדים...

במהלך השנים רכשתי ידע מעמיק במלאכת עיצוב חווית משתמש בתעשיות ובתחומים רבים ומגוונים, ובאמצעות מחקר, גיבוש קונספט מהודק ובניית אסטרטגיה ארוכת טווח אני מעצבת ממשקים אינטואיטיביים, שמשתמשים אוהבים לחזור אליהם שוב ושוב...ושוב.

הידע שלי בפסיכולוגית UX והתנהגות משתמשים מאפשרת לי למנוע אי נוחות קוגניטיבית, תסכול, ניכור ובלבול ולהיכנס ללב ולנשמה של כל משתמש ומשתמשת. אני עובדת בשיתוף פעולה מלא עם צוותי המוצר, העיצוב והפיתוח וחותרת תמיד ליצור עיצוב חווית משתמש שמעניק ערך.

הבנת הרגשות, המחשבות, הפעולות, הנטיות והתנהגויות של משתמשים מאפשרת לי לבנות אסטרטגיית עיצוב חווית משתמש שמדברת את שפת המשתמשים ואני מאמינה שהכרות קרובה עם נקודות הכאב, הפחדים והמניעים של משתמשים היא הבסיס לפיתוח מוצרים העונים על הצרכים הנכונים.

גישה מונעת-נתונים (Data Driven) מסייעת לי לבדוק מגוון רעיונות ואפשרויות ומתודולוגיות כמותיות ואיכותניות משמשות אותי בעת ביצוע מחקר משתמשים כדי לחשוף מראש בעיות אך גם הזדמנויות. אני מקפידה להתמקד בתהליכי הליבה ובעיצוב עיקבי של השפה עיצובית, על מנת להגדיל המרות ולשפר את מדדי ה-KPI, ויוצרת חווית משתמשים דיגיטליות שהן לא רק אינטואיטיביות ומשכנעות אלא גם מספקות תוצאות מדידות.

Blanco  - שירותי עיצוב חווית משתמש ברמה אחרת

ההתקדמות הטכנולוגית מעולם לא הייתה מהירה יותר. כולם רוצים מצד אחד ליהנות מחזית הטכנולוגיה ומן הצד השני לא לבזבז זמן יקר. המשתמשים של ימינו הם חסרי סבלנות, כך שאם האפליקציה לא נפתחת באופן מידי או המערכת לא ידידותית, הם יהיו מתוסכלים ומבלי לחשוב יותר מדי פשוט יעברו למתחרים.

כאשר אתם בוחרים ב-Blanco אתם נהנים מעיצוב חווית משתמשים ברמה אחרת ומכמה יתרונות בולטים נוספים:

​​אסטרטגיית עיצוב חווית משתמש המפחיתה למינימום את עלויות הפיתוח. מחקרי שוק ומתחרים, משוב, מבדקי מעקב עיניים (Eye Tracking), מבדקי שמישות מוקדמים ו-A/B Testing – אלו הם רק חלק מהכלים שאני משתמשת בהם כדי לזהות בעיות, לחקור רעיונות ולהפחית עלויות פיתוח יקרות, משלב הרעיון והתכנון ולאורך כל מחזור החיים של פיתוח המוצר.

עיצוב חווית משתמש המגבירה את נאמנות המשתמשים. הרעיון הוא פשוט, ככל שיהיה קל, נעים ומעניין להשתמש במוצר שלכם, כך יותר אנשים ירצו להשתמש בו. לכן בעת עיצוב חווית משתמש אני משקיעה זמן בבניית אינטראקציות חיוביות, שימושיות גבוהה ובעיצוב ממשקים חווייתיים מעולים, כאלו שיעוררו תגובות טובות ויגבירו את נאמנות המשתמשים.

עיצוב חווית משתמש שמגדילה לא רק המרות אלא גם את היקף ההכנסות. כשהוא טוב ומקצועי, עיצוב חווית משתמש יכול להגדיל את שיעור ההמרות ב-400%!, וכאשר משתמשים מצליחים למצוא באופן טבעי את שהם מחפשים – כולם מנצחים. ההתמקדות שלי במסע הלקוחות, באינטראקציות ובחוויית המשתמשים מגדילה המרות ומבטיחה צמיחה בד בבד עם הגדלת הרווחיות.

עיצוב חווית משתמש שמגדילה את ה-ROI. ממחקר שנערך על ידי פורבס עולה כי השקעה בעיצוב חווית משתמש טובה היא השקעה שבהחלט מחזירה את עצמה, כך שעל כל דולר שמושקע ב-UX ניתן להניב בתמורה 100 דולרים. יצירת מדדים ברורים ומעקב שוטף אחריהם מאפשרת לי לשפר ביצועים ולהעצים את חווית המשתמשים, ומבטיחה שתניבו הרבה יותר רווחים ביחס להשקעה שלכם בשירותי עיצוב חווית משתמש.

הי, אני הילה בלאן מעצבת מוצר רב תחומית ואני מלווה מיזמים וסטארטאפים בפיתוח מערכות, אפליקציות ותוכנות. אני מספקת שירותי עיצוב חווית משתמש למוצרים בתחילת דרכם וכן למוצרים קיימים הטעונים שיפור והתאמה מחדש ואשמח לעמוד גם לשירותכם.

מה זה אומר?