וואטסאפ

אפיון אפליקציות מובייל: מה חשוב לדעת - הילה בלאן

ב-24% מכלל האפליקציות משתמשים רק פעם אחת ו-57% מכלל האפליקציות נמחקות מהסמארטפון על ידי המשתמשים בתוך כחודש.

​אפיון אפליקציות מובייל מקצועי מניח את התשתית ליצירת אפליקציה מוצלחת, והוא מגדיל את הסיכויים שהאפליקציה שלכם לא תיפול לסטטיסטיקה העגומה, לפיה: ב-24% מכלל האפליקציות משתמשים רק פעם אחת ו-57% מכלל האפליקציות נמחקות מהסמארטפון על ידי המשתמשים בתוך כחודש.

אפיון אפליקציות מובייל הוא הכרחי לפיתוח אפליקציה וככל שהאפליקציות משתכללות, יזמים, סטרטאפים וחברות מבינים כי פונקציונליות לבדה אינה ערובה לאפליקציה מצליחה. שמירה על מעורבות של המשתמשים, יצירת עניין, נוחות ועיצוב ממשק משתמש המותאם באופן אישי לקהלי היעד חשובים לא פחות. ואם מקפידים על אפיון אפליקציות מובייל שבו עיצוב חוויית המשתמשים נמצאת במוקד תשומת הלב ניתן להגדיל את התנועה לאפליקציה, ליהנות ממספר רב יותר של המרות ולהגדיל באופן משמעותי את היקף  ההכנסות.

כדי להבין על מה בדיוק אני מדברת, בואו נתבונן לרגע על עוד כמה נתונים סטטיסטיים. נתונים המסבירים בצורה מפורטת עד כמה אפיון אפליקציות מובייל מובנה הוא חשוב להצלחת אפליקציה. לפי סקר שבדק מה גורם למשתמשים להסיר אפליקציות שהם התקינו עולה כי:

·       71% מהמשתמשים דיווחו כי הסירו אפליקציות בגלל התראות מעצבנות.

·       29.6% מהמשתמשים אמרו כי הסירו אפליקציות בשל דאגה לנושא הפרטיות.

·       41.3% מהמשתמשים דיווחו שהסירו אפליקציות משום שנחשפו לפרסום פולשני.

·       26.8% מהמשתמשים הסירו אפליקציות מאחר שחווית המשתמש הכללית לא הייתה טובה.

·       15.6% מהמשתמשים דיווחו שהסירו אפליקציות בגלל תהליך הרשמה מסובך.

יתרה מכך, לפי סקר שערכה HubSpot עולה כ-38% מהנסקרים דיווחו כי הם יינטשו אתר/אפליקציה אם התוכן או הפריסה אינם אטרקטיביים, 39% מהמשתמשים דיווחו שהם מפסיקים להשתמש באפליקציה/אתר שבהם התמונות נטענות לאט ו-88% מהקונים אונליין דיווחו שהם לא יחזרו לאפליקציה או אתר שחווית המשתמש בהם היא גרועה.

כפי שניתן לראות מהנתונים, אפיון אפליקציות מובייל תורם רבות לשימור הלקוחות ומי שמוותר או פוסח על תהליך אפיון אפליקציות מובייל יכול למצוא את עצמו משלם על כך ביוקר - בהוצאות הפיתוח, בהוצאות תמיכה ושירות לקוחות ובהוצאות המוקדשות לשימור לקוחות.

תעשיית האפליקציות מתפתחת במהירות, ועל אף שיש סיבות לנטישת אפליקציות שאינן קשורות באופן ישיר לתהליך של אפיון אפליקציות מובייל, חווית משתמשים כללית טובה היא המפתח לשימור המשתמשים.

אפיון אפליקציות מובייל מבוסס UX ו-UI

בעת אפיון אפליקציות מובייל אני מפנה מקום של כבוד ל-UI, כלומר לעיצוב ממשק המשתמשים וגם ל-UX, קרי: לעיצוב חווית המשתמשים. ולמרות שיש דמיון בין שני מונחים אלו ושניהם נמצאים באינטראקציה אחד עם השני, יש ביניהם גם הבדלים. כאשר אני עובדת על עיצוב ממשק משתמשים (UI) בתהליך אפיון אפליקציות מובייל אני מתמקדת במיקרו – בפריסה הגרפית של המסכים, במעברים, בתמונות, באייקונים, בכפתורים, באנימציה ובאלמנטים החזותיים. וכאשר אני עובדת על עיצוב חוויית משתמש (UX) אני מתרכזת במאקרו - באינטראקציה שבין הממשק לבין המשתמשים ודואגת שיהיה למשתמשים קל, נוח, מעניין ונעים להשתמש באפליקציה.

כל יתרונות אפיון אפליקציות מובייל בהישג ידכם

אני מקפידה על אפיון אפליקציות מובייל מבוסס UX ו-UI מאחר שאפיון זה מבטיח כמה יתרונות ברורים בתהליך פיתוח אפליקציה, ביניהם:

​​העצמת המותג/המוצר - אפיון אפליקציות מובייל מבוסס UX ו-UI מכוון חוויית משתמשים מבטיח לקוחות מרוצים, ולקוחות מרוצים אלו הם לקוחות נאמנים. ככל שחווית המשתמשים תהיה טובה יותר, כך גדל הסיכוי שהם יחזרו להשתמש באפליקציה שוב ושוב וזה כמובן תורם באופן משמעותי לבניית מותג אמין וזכיר.

יתרון תחרותי – בחנויות האפליקציות יש מיליוני אפליקציות, כולן מתחרות על ליבם ועל כיסם של כל משתמשת ומשתמש,ובאקלים שכזה קשה מאוד לבלוט ביחס למתחרים.
יחד עם זאת, כאשר בוחרים בתהליך אפיון אפליקציות מובייל מבוסס UX ו-UI ונכנסים לנעליהם של המשתמשים ניתן ליצור אפליקציה אסתטית, אינטואיטיבית, המציעה חווית משתמש נפלאה וכך ליצור יתרון על פני המתחרים.

הגדלת אחוז ההמרות ושיעור ההכנסות - אפיון אפליקציות מובייל מבוסס UX ו-UI הכרחי לפיתוח אפליקציה המותאמת לקהל המשתמשים. אפליקציה שהפריסה שלה נוחה ואינטואיטיבית, שהיא פשוטה לשימוש, שהתוכן שלה מעניין ועשיר, שהניווט בה קל, שהיא אסתטית, עקבית ופונקציונלית צפויה להניב שיעור גבוה יותר של המרות, לשפר את  ה-ROI ולהפוך משתמשים ללקוחות משלמים.

חסכון בהוצאות התמיכה ובעלויות הפיתוח – אפיון אפליקציות מובייל מבוסס UX ו-UI מאפשר ליזמים, לחברה או לסטארטאפ אימוץ גישה ממוקדת ויכול לחסוך הון בהוצאות הפיתוח, התמיכה ושירות הלקוחות. ככל שמקפידים על תהליך מסודר ומאורגן של אפיון אפליקציות מובייל, כך ניתן לחסוך זמן, להפחית את עלויות הפיתוח ולחסוך במשאבים. אפיון אפליקציות מובייל יכול למנוע טעויות יקרות ולחסוך הוצאות מיותרות.

הגדלת מעורבות המשתמשים ושביעות רצונם - אפיון אפליקציות מובייל מבוסס UX ו-UI מאפשר הבנה יסודית ועמוקה של קהל המשתמשים הפוטנציאליים באפליקציה. בתהליך אפיון אפליקציות מובייל חוקרים, מגלים ומגדירים את קהלי היעד - לומדים מה הם אוהבים, למה הם מצפים, ממה הם מפחדים ומה מניע אותם, וכאשר מכירים את המשתמשים ומה הם רוצים ניתן לגרום למעורבות גדולה יותר ולהגדיל את שביעות הרצון של המשתמשים באפליקציה.

אפיון אפליקציות מובייל מבוסס UX ו-UI ממלא, אפוא, תפקיד מפתח באימוץ אפליקציה והוא הבסיס להצלחת כל אפליקציה בכל תחום.

הי, אני היה בלאן – מעצבת מוצר רב תחומית ואני כאן כדי לעזור לכם להפוך רעיונות וחלומות לאפליקציות מדהימות. עם סיום לימודי אמנות ועיצוב חזותי השתלמתי במשרדי הפרסום המובילים בארץ, צברתי ניסיון רב בהשקת מוצרים דיגיטליים, ואשמח לסייע לכם ולעמוד גם לשירותכם.

מזמינה אתכם/ן להתייעץ איתי

בכל שאלה והתייעצות, אני מזמינה אתכם/ן ליצור עמי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פניה באתר.


---

עוד מידע על עיצוב אפליקציות

המפתח לשימור משתמשים