עיצוב אפליקציות

ענף פיתוח האפליקציות הוא תחום מרתק ומתגמל שטומן בחובו את האפשרות לסחוף אחריו מיליוני אנשים בארץ ובעולם. אך מן הצד השני, אני גם נוהגת לתאר אותו בקרב חבריי כמעין 'תחום אכזרי'. מדי יום ויום עולות אפליקציות חדשות, ומדי יום ויום המשתמשים מצביעים בידיים (הלכה למעשה עם האצבעות במסך הטאץ')

עיצוב אפליקציות

ענף פיתוח האפליקציות הוא תחום מרתק ומתגמל שטומן בחובו את האפשרות לסחוף אחריו מיליוני אנשים בארץ ובעולם. אך מן הצד השני, אני גם נוהגת לתאר אותו בקרב חבריי כמעין 'תחום אכזרי'.

 

מדי יום עולות אפליקציות חדשות, ומדי יום ויום המשתמשים מצביעים בידיים (הלכה למעשה עם האצבעות במסך הטאץ') ומחליטים באופן כמעט אינסטינקטיבי: במה ישתמשו שוב
ובמה לא ישתמשו עוד לעולם.

 

בעולמות הדיגיטליים, הקו שמנחה אותי כמעצבת אפליקציות, וכן גם קולגות שלי לתחומים חופפים כגון מפתחי WEB ומשווקים בדיגיטל, הוא סף הסבלנות הקצר המאפיין את הגולשים; הלקוחות שלנו.

 

אם דבר מה לא ברור או מובן לגולש או הגולשת, אם ישנו קושי שעולה ומעיב על חוויית המשתמש, אין רגעי חסד ואין תהליך למידה. הגולשים שלנו פוסחים אל האפשרות הבאה של המתחרים, עד שמוצאים את האפליקציה הטובה ביותר. או במילים אחרות – שהטוב מבנינו ינצח.

מהו עיצוב אפליקציות עבורי?

מצד אחד מדובר בתחום טרנדי ומגניב שמביא עמו שפע של אפשרויות עיצוב. ממש אפשר להיכנס לאווירה האורבנית דרך האפליקציה, לאווירה ההייטקיסטית, או לאווירת שופינג שמחה וקלילה.

 

מן הצד השני, יש כאן פן פסיכולוגי רחב שמוכרח לקבל ביטוי בתוך העיצוב. לחקור את המתחרים, להבין את קהל היעד, ולתרגם זאת לשפה עיצובית אחידה וקולעת.

 

עבורי, עיצוב אפליקציות זוהי היכולת שלי להגיש את השירות עליו לקוחותיי והמפתחים עומלים כה רבות, בצורה הנכונה והמדויקת ביותר לגולשים. היכולת שלי לסלול את דרכה של האפליקציה כוויראלית ושימושית.

 

זה אומר לדעת לפצח את המותג, לחקור את האפקט ההתמכרותי אשר ייצר לנו את ההתניה לשוב ולהשתמש באפליקציה שוב, ושוב, ושוב.

 

איך משתמשים נכון בפונטים? איך נעזרים בצבעים חזקים כדי להשיג את המטרה? (למשל הצבע האדום שמניע לפעולה), כיצד מנגישים לגולשים מידע באופן מסודר וקל להבנה? ומהי ההיררכיה שתוביל גולש לכל פעולה ופעולה.

 

על כל אלו ועוד, אני מבקשת לענות יחד אתכם, בתהליך אפיון מעמיק ויסודי.

איך זה נראה בפועל? 

בין שמדובר באפליקציה חדשה ובין שמדובר בקיימת העוברת מתיחת פנים, אבקש קודם כל שנמפה ביחד את הצרכים של הגולשים, את הסיבה שבגינה הם הגיעו. מה הם מצפים להשיג בתוך התהליך? מהי התוצאה הרצויה?

 

מכאן אנו יוצאי מחקר שוק הכולל חקר מתחרים במטרה להבין את השוק שאליו אנחנו נכנסים, וחקר קהלים יסודי.

 

לא נסתכל על קהל היעד שלנו רק ממעוף הציפור, נרד על השטח ונערוך ממש שיח עם קהלי יעד פוטנציאליים, נאפיין את הפרסונה של אותו המוצר פרט אחר פרט.

 

לא אחת, אני פוגשת בלקוחות שלא יכולים להמתין כבר לשלב העיצוב. אני בהחלט יכולה להבין זאת :) אני בעצמי נהנית משלב היצירה הרבה יותר, אך האפיון המקדים או נקרא לו 'שיעורי הבית', הוא המפתח שלנו להצלחה.

השלב ה'אדריכלי'

בסופו של תהליך האפיון, אני יוצרת ווייר פריים אותו אני נוהגת להקביל לשרטוט אדריכלי.

 

ממש שרטוט של כל שלבי המוצר, כל השלבים מהם הוא מורכב, כל הפתרונות הממשקיים, כיצד הוא הולך להיראות ומה תהיה החוויה התפעולית (ה-User Flow). 

 

ניגע ולו בפרטים הקטנים ביותר שיכולים להשפיע בענק, למשל, מה יקרה לגולש אם לפתע חיבור האינטרנט ינותק בזמן פעולה? כיצד הממשקים יתנהגו? האם התפריט ייפתח מן הצד? או מלמטה? האם בלחיצת כפתור? או החלקה של האצבע? וכמובן מה יהא הפתרון הנוח ביותר לניידים? ומה יענה על חווית המשתמש באופן המדויק ביותר במחשבים? 

 

כל פרט מוכרח לקבל מענה והתייחסות.

השלב העיצובי

כיף גדול, בכל פרויקט ופרויקט, ישנה התרגשות רבה שתמיד סוחפת אותי יחד עם הלקוחות.

 

אם בשלב הקודם הסברתי על הארכיטקטורה, השרטוט הכללי של המבנה, כאן אנחנו נוגעים בקוסמטיקה, במתן האופי של האפליקציה. מה שנקרא, בוחרים וילונות ושטיחים, את צבע הקיר, המרצפות, מעצבים את המטבח ובוחרים את הסלון ואת חדר ההורים (כאן הבטחתי לעצמי שאפסיק עם הדוגמאות הללו).

 

במילים אחרות ויותר מקצועיות – קובעים את השפה הגרפית והנראות של המוצר.

 

אני מדברת על פונטים, על צבעים, על טיפוגרפיה, שפה צילומית, אייקונים, חלל, גריד ועוד. נתאים את האפליקציה לטרנדים שקיימים בשוק, הצבעים המאפיינים את התחום, דוגמת כחול ששגור בענף הרפואה. 

התאמות

עם סיום העיצוב, מקצה השיפורים והתיקונים, אנו עוברים לשלב החיתוך לצורך הכנה לפיתוח.

 

די באפליקציות לאנדרואיד, כדי לגלות כי ישנן שפע של רזולוציות שונות. כחלק מתפקידי בעיצוב אפליקציות, עלי להבטיח שהיישום ייראה לא פחות ממושלם בכל רזולוציה ורזולוציה.

 

בשונה מן השלב האמנותי הקודם, כאן מדובר יותר בפרקטיקה טכנית פרופר. אין כאן מקום לטעויות
כדי שהגולשים ייהנו ממוצר מושלם, עליו להיות... מושלם. 

שלב ה-QA

טעות נפוצה היא לחשוב כי עבודתי כמעצבת אפליקציות תמה כאן. אני אתכם לכל אורך הדרך.

 

בשוק האפליקציות פחות ממושלם, לא עובר את המבחן. קשה מאוד לייצר בו בולטות
וחוויית המשתמש והיכולת של הגולשים להפיק תועלת בקלות, היא קריטית להצלחה שלנו.

 

רק לאחר ששלב הבדיקות צולח, או לאחר מקצה תיקונים ושיפורים נוסף; יוצאים אל הדרך.

התייעצו איתי

נעים מאוד, שמי הילה בלאן, ואני עוזרת ליזמים, חברות וסטארטאפים לעצב את האפילקציה המנצחת,
החל מיישומים פשוטים אך ויראליים ועד למערכות מורכבות המשלבות מידע רב ופונקציות מתקדמות.

 

בשיחה איתי, אשמח לבחון יחד אתכם את האפשרות שלנו לשתף פעולה יחדיו, ולצאת למסע מאתגר ומהנה כאחד.

 

בכל שאלה והתייעצות, ניתן ליצור איתי קשר טלפוני, או להשאיר פניה באתר ואשוב אליכם בהקדם.

איפיון ועיצוב אפליקציות