וואטסאפ

מהו מיקרוקופי?

כאשר אנחנו מדברים על המונח חוויית משתמש, אנו מתכוונים לשילובם של אלמנטים שונים, אלמנטים שיחדיו יוצרים עבורנו את הממשק האידיאלי והנוח לגולשים.

כאשר אנחנו מדברים על המונח חוויית משתמש, אנו מתכוונים לשילובם של אלמנטים שונים, אלמנטים שיחדיו יוצרים עבורנו את הממשק האידיאלי והנוח לגולשים.

 

אלו הם הפונטים של האפליקציה, הצבעים המאפיינים כל פרט ולו הקטן ביותר, הטיפוגרפיה, השפה הצילומית, החלל והגריד, האייקונים; כל אלו יחדיו מרכיבים עבורנו את השפה העיצובית. 

 

אם ננסה לרגע לחשוב על הסממן המשותף לאפליקציות ויישומי WEB, הרי שלרוב אלו יהיו מזוהים עם הנראות המאוד ברורה שלהם, כזו המאפיינת רק אותם. ביט היא דוגמה מצוינת לכך.

 

אולם הפעם ארצה לשים לרגע בצד את האלמנטים הגרפיים, ולהעניק את אור הזרקורים אל אחד מן הרכיבים החשובים ביותר  – המיקרוקופי.

 

מה זה מיקרוקופי?

מיקרו קופי זהו מונח המתאר את השפה המילולית הכתובה בה אנו משתמשים ביישומים הדיגיטליים השונים כגון אפליקציות ויישומי WEB שונים.

 

אלו הם קטעי קופי קטנים המסייעים למשתמשים לערוך מגוון רחב של פעולות ביישום.

 

אנו פוגשים במיקרו קופי בכל רגע נתון בדמות התוויות המופיעות לנו על גבי טופס יצירת הקשר, הנעות לפעולה והנחיות הניתנות ליוזרים, הכיתוב על גבי הלחצנים, התגובה שהיוזרים מקבלים עם ביצועה של פעולה ואפילו הודעות השגיאה. 

 

אנו לוקחים את אותן מילים כמובנות מאליהן, אך מאחורי הקלעים מושקעת מלאכת מחשבת שלמה מתוך הקו המנחה האומר כי למילים הקטנטנות הללו ישנה השפעה עצומה.

 

היעדים העיקריים של המיקרו קופי

 

ניתן לדבר על עיצוב חוויית משתמש באינספור מונחים מקצועיים, ואכן מדובר בתחום מורכב ומאתגר (ועם זאת מתגמל ומרתק). אולם בואו נתייחס דווקא אל המובן מאליו – אפליקציה שקל להשתמש בה, היא גם אפליקציה שנחזור אליה.

 

על-בסיס הקו המנחה הזה בדיוק, ניכרת חשיבותו של המיקרוקופי.

 

לעזור ליוזרים להשתמש באפליקציה/באתר

 

בין אם מדובר באתר אינטרנט ובין אם מדובר באפליקציה לניידים, הרי שעלינו להקל ככל הניתן על הגולשים. אומר זאת באופן בוטה יותר: להגיש להם את הכול על מגש של כסף.

 

מיקרוקופי מסייע לנו לדרבן את הגולשים לבצע את הפעולות השונות. הוא מפשט את הדברים, מנחה אותם ומונע התרוצצות בין פונקציות שונות שאינן רלוונטיות עבורם.

 

 

להפיג חששות משימוש באפליקציה/באתר

 

זכרו כי גם במאה ה-21, טכנופוביה היא לא מילה גסה. גם מי שאיננו טכנופוב עלול בהחלט לחשוש מביצוע פעולה מסוימת, כל עוד הוא איננו בטוח שהיא עונה על מטרותיו.

 

בכוחו של המיקרו-קופי לענות על שאלות אינטואיטיביות העולות בקרב הגולשים בזמן השימוש באפליקציה.

 

לדרבן אינטראקציה עם האפליקציה/האתר

 

ייתכן וניצור אפליקציה יעילה העונה בדיוק על צרכי הגולשים, ואפילו מספקת כמה פטנטים חדשניים.

 

אולם כל עוד לא נשכיל להסביר זאת לגולשים ולעודד אותם לשתף פעולה עם היישום, הרי שייתכן
ונחמיץ את המטרה.

 

עידוד האינטראקציה של הגולשים עם היישום דרך טקסטים זעירים, יכול לעודד את היוזרים לשוב ולהשתמש באפליקציה, להותיר בהם רושם חיובי, לדרבן מכירות ולהגדיל עסקאות.

 

ערכי מיתוג

בכוחו של מיקרוקופי למתג את האפליקציה עם שפה מילולית הייחודית לה.מיקרו-קופי: פשוט אך טריקי

מן הצד האחד אנחנו מחויבים לשפה קצרה ועניינית, ומן הצד השני כאשר הדבר נדרש עלינו לדעת כיצד להרחיב.

 

מן הצד האחד הטקסט צריך להביא עמו מגע אישי, נימה אנושית, ומן הצד השני עליו גם להיות קר ומובנה במידה הנכונה והמדודה.

 

אין מדובר באלתור או רגע של השראה, כי אם במלאכת מחשבת. בדומה לכל מאפיין אחר בעיצוב חוויית המשתמש של אפליקציות ואתרי אינטרנט, יצירת המיקרוקופי שלנו מוכרחה להישען על אפיון מקדים והיכרות מעמיקה עם קהל היעד.

 

מחקרים סטטיסטיים מצביעים על טווח קשב נמוך בקרב הגולשים (זמן חסד המגיע לעד 8 שניות לכל היותר), ואין זה משנה כלל מהו נושא האפליקציה או האתר. 

 

מטרתנו היא שמספר המילים המדודות בהן נבחר, יבנו אמון, יסירו כל רתיעה מן היישום, ידרבנו לפעול, ישכנעו לשוב ולבקר אצלנו ויהפכו את האפליקציה או האתר עליהם עבדנו כה רבות, למוצר רווחי והמוני.

האותיות הקטנות שמשנות בענק