וואטסאפ

הדמיות אפליקציה

יצירת אבטיפוס הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מן התהליך העיצובי והפרקטי של כל מוצר ומוצר. זה תקף לגבי אדריכלים, מהנדסים, מעצבים תעשייתיים וכן גם עבור מעצבי אפליקציות וחוויית משתמש.

יצירת אבטיפוס הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מן התהליך העיצובי והפרקטי של כל מוצר ומוצר. זה תקף לגבי אדריכלים, מהנדסים, מעצבים תעשייתיים וכן גם עבור מעצבי אפליקציות וחוויית משתמש.

 

במאמרים רבים אותם אני נוהגת להעלות אל הבלוג, אני מציינת את מאפייניו של ענף האפליקציות, את היותו עולם מאוד נוקשה ומאוד ברור: במידה והאפליקציה עונה ועולה על ציפיות הגולשים, הרי שהם ישובו וישתמשו בה שוב ושוב. במידה והחוויה הראשונית תהא שלילית, מרבית הסיכויים שלא יינתן ולו צ'אנס אחד נוסף.

 

יותר ויותר חברות ויזמים, מזהים את הערך העסקי של חוויית המשתמש באפליקציות, ובעיקר בהתחשב בעובדה כי ישנם למעלה מ-5 מיליארד משתמשים פוטנציאליים ברחבי העולם. פיתוחו של מוצר ידידותי למשתמש, מתחיל בראש ובראשונה באפליקציית דמו.

 

המטרה הכפולה של יצירת הדמו

עבור יזמים רבים, המחשתה של חווית המשתמש באפליקציה, ולמעשה המחשת הפונקציונליות שלה ויעדיה, היא זו שתשכנע את המשקיעים להעניק את המימון הנדרש.

 

יזמים לחוד ומשקיעים לחוד; בעוד שהיזם או היזמית מבינים את מטרת רעיונותיהם ואת הפתרונות הטכנולוגיים החדשניים שהם מציעים, הרי שמשקיעים אינם בהכרח יכולים להיכנס אל עולמם הפרטי דרך מצגות או הסברים מילוליים. הם צריכים לראות, 'להרגיש'.

 

לאור זאת שפיתוחה של אפליקציה מצריך משאבים כספיים רבים (כלומר את כספם של המשקיעים), הרי שפיתוח הדמיה לאפליקציה, או מה שנקרא 'אפליקציית דמו', יאפשר לשקף את החזון באופן מלא ונהיר.

 

המטרה השנייה היא כמובן למזער הוצאות. וודאי שלא נרצה להשקיע הון תועפות בשעות פיתוחה של אפליקציה, רק כדי שלא נהיה מרוצים מן התוצאה הסופית או חלילה לא נשיג את המימון הנדרש.

 

גלגל ההצלה של המוצר הסופי

מתוקף תפקידי כמעצבת חוויית משתמש, אינני רק מאפיינת ומעצבת את האפליקציה, אני פועלת יחד עם לקוחותיי למען יצירתו של מוצר מנצח. זהו הקו שמוכרח להנחות אותנו בכל עת.

 

מוצר שיסחף אחריו את המשתמשים, הוא מוצר שייהנה מקצב הורדות ושימוש תכוף וחוזר; אפליקציה שבמילים אחרות תהפוך לוויראלית ורווחית עבור החברה או היזמ/ית.

 

הדמיות אפליקציה נועדו לסייע לנו לאתר היכן טמונים הפגמים בחוויית המשתמש, לחדד את הפתרונות שיבטיחו את יעילותו של הממשק.

 

למעשה, אבטיפוס יכול ממש להציל את המוצר הסופי, לסייע לנו לנהל נכונה את המשאבים שלנו ולסלול דרך מובטחת להצלחתה של האפליקציה. 

 

יתרונותיה של אפליקציית דמו

ישנם יתרונות רבים הטמונים בעבודה עם מודל אינטראקטיבי בטרם פיתוחה המלא של האפליקציה:

 

שיפורים ופיתוח רעיונות חדשים 

זה דבר אחד לחשוב על האפליקציה ולדמיין אותה, וזהו דבר אחר לחלוטין לראות אותה ולחשו אותה.

 

הדמיה לאפליקציה מספקת לנו הזדמנות לחקור ולזהות רעיונות חדשים כבר בשלביו המוקדמים של תהליך הפיתוח. 

 

היכולת שלנו לחזות ביישום ולהשתמש בו, תקנה לנו את היכולת לשפר אותו ולכוונן אותו באופן מדויק יותר עבור קהל היעד.

 

ניהול כספי נכון יותר

את פיתוחה של אפליקציה חשוב מאוד שנשווה לניהולו של עסק לכל דבר ועניין. 

 

כמנכ"לים, עלינו לדעת לנהל את משאב הזמן ואת המשאבים הכספיים באופן נכון יותר ויעיל הרבה יותר.

 

הדמיות אפליקציה מאפשרות לנו לזהות תקלות או FLOW לא נכון בחוויית המשתמש, ולנהל את משאב הזמן של הפיתוח על הצד הטוב ביותר.

מעורבות צדדים נוספים בפיתוח

יצירת הדמיה לאפליקציה מאפשרת לנו לערב בתהליך התכנון והפיתוח עוד ועוד בעלי מקצועות המלווים אותנו.

כך למשל, המפתחים עשויים להסב את תשומת לבנו לקושי מסוים הקיים מבחינה טכנית, וכך לסייע לחפש אחר פתרונות חלופיים.

 

אימות חוויית המשתמש

ולסיום, אפליקציית דמו היא הדרך היעילה ביותר לאמת את השימושיות של האפליקציה ואת היבטי ה-UX.

כך למשל, מחקרים סטטיסטיים מראים כי רק 32% מן היוזרים, ממשיכים להשתמש באפליקציה לאחר 3 חודשים. ו-21% מן היוזרים נוטשים את האפליקציה לאחר שימוש אחד בודד.

 

שימור משתמשים ע"י מתן ערך מתמשך, הוא יעד חיוני בעיצוב UX, והוא זה אשר מוכרח להנחות אותנו בבנייתו של אב הטיפוס.

אפליקציית דמו